سیم و کابل برق

سیم و کابل برق

pishtazelectric

کابل لاستیکی واتر پروف

کابل با عایق و روکش ویژه لاستیک مقاومت خوبی در برابر آب به کابل می بخشد و می توان این محصول را با اطمینان کابل لاستیکی واتر پروف نامید. سایزهای گوناگون این کابل برق از سوی مرکز فروش کابل یک ارائه می گردد.

کابل لاستیکی؛ دوستدار آب!

از نظر تکنیک و فن تولید کابلهای برق، روشهای متفاوتی برای ضد آب یا واتر پروف نمودن کابل وجود دارد. استفاده از نوارهای ضد آب در ساختار لایه های کابل یکی از این روشهاست. اما امروز صحبت ما درباره کابل لاستیکی خواهد بود. کابلی که مواد به کار رفته در ساخت عایق و روکش آن ذاتا استحکام بالایی در برابر رطوبت دارند.
در پاسخ به درخواست مشتریان برای کابل واتر پروف فشار ضعیف، اولین گزینه ما کابل لاستیکی است.

مشخصات فنی کابل لاستیکی واتر پروف

  • استاندارد مرجع : IEC 60245، ISIRI (1926) 66 و CENELEC HD 22
  • ولتاژ نامی : 450/750 ولت
  • ولتاژ آزمون : 2500 ولت در 5 دقیقه
  • رسانا : مس افشان انیل شده (کلاس 5)
  • جدا کننده هادی : نوار پلی استر برای همپوشانی و افزایش مقاومت عایقی
  • عایق : آمیزه ویژه لاستیکی EPDM در رنگهای مختلف
  • جدا کننده روکش : PET
  • روکش : آمیزه لاستیکی مشکی رنگ مقاوم در برابر آب، اسید و مواد نفتی (SE 4 Heavy duty Sheath)
  • کد شناسایی کابل : H07RN-F
  • محدوده دمای کاری : 35- تا 90+ درجه سلسیوس
  • تعداد رشته : 1، 2، 3 و 4

کابلی که فقط واتر پروف نیست!

کابل برق لاستیکی از آب بندی کامل برخوردار است و به عنوان کابل واتر پروف معرفی می شود؛ اما ضد آب بودن تنها ویژگی این کابل نیست. از قابلیتهای دیگر کابل با عایق و روکش لاستیکی می توانیم به گزینه های زیر اشاره نماییم :

  • مقاومت خیلی خوب در برابر شرایط محیطی
  • استحکام خوب در برابر سرما
  • مقاومت در برابر خورندگی متوسط
  • مقاوم در مقابل پرتو فرابنفش و اوزون
  • پایداری خیلی خوب در برابر کشش و سایش
  • مقاومت خوب در برابر اسید و روغن
  • انعطاف پذیری

یکی از همکاران واحد تولید می گفت :”در جایی دیدم که الکتروپمپ را از ته چاه آب با کابل لاستیکی متصل به آن بالا کشیدند در حالی که به کابل هیچ آسیبی وارد نشد!” هر چند این اقدام مخالف الزامات استفاده و بهره برداری از کابل است؛ اما به خوبی نشان دهنده استحکام خوب این کابلها در برابر فشارهای مکانیکی و کشش می باشد.

سایزهای کابل لاستیکی ضد آب

  1. کابل تک رشته : 10×1، 16×1، 25×1، 35×1، 50×1، 70×1، 95×1، 120×1، 150×1، 185×1، 240×1 و 300×1
  2. کابل دو رشته : 1×2، 1.5×2، 2.5×2، 4×2، 6×2، 10×2، 16×2 و 25×2
  3. کابل سه رشته : 1×3، 1.5×3، 2.5×3، 4×3، 6×3، 10×3، 16×3، 25×3، 35×3، 50×3، 70×3 و 95×3
  4. کابل چهار رشته : 1×4، 1.5×4، 2.5×4، 4×4، 6×4، 10×4، 16×4، 25×4، 35×4، 50×4 و 70×4

فروش کابل لاستیکی واتر پروف

سایزهای پر مصرف یا پر تقاضای کابل لاستیکی واتر پروف مطابق برنامه تولید می شوند و در انبار فروش و توزیع برای تحویل به مشتریان قرار می گیرند. دیگر سایزها نیز مطابق سفارش مشتریان تولید و عرضه می گردند. برخی از مکانهای استفاده از این کابل عبارتند از :

  • چاه های آب
  • سدها
  • استخرها
  • اسکله ها
  • قایقها
  • سازه های آبی
  • پالایشگاه ها
  • پتروشیمی ها
  • صنایع شیمیایی

کابل لاستیکی برق و جوش با عایق EPR و کیفیت برتر با برند جوشکاب یزد، پارسیان و اردستان محصولات خود را از طریق آراد کابل به مشریان در سراسر ایران ارائه می کنند.

کابل های لاستیکی به دلیل خاصیت ضد اسید، ضد روغن و ضد آب در پروژه های خاص صنعتی و غیر صنعتی استفاده می شوند. در محل هایی که کابل در تماس مستقیم با آب و اسید قرار دارد، از این کابل ها استفاده می شود.

تولید کننده کابل لاستیکی EPR کارخانه جوشکاب یزد

کابل برق لاستیکی EPR در در سایز های متنوع و کابل های جوش توسط کارخانه جوشکاب یزد تولید شده و به بازار عرضه می شود.

کارخانه جوشکاب یزد در سال های اخیر با تولید کابل های برق و جوش لاستیکی توانسته است، به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان کابل های لاستیکی در ایران خود را مطرح نماید.

آراد کابل به عنوان نمایندگی فروش کابل های برق و جوش لاستیکی جوشکاب یزد در تهران، محصولات این برند را با تخفیف های ویژه به پروژه های صنعتی و غیر صنعتی ارائه می نماید.

تولید کننده کابل لاستیکی با برند اردستان

یکی دیگر از برند های مطرح در حوزه تولید کابل های برق و جوش با عایق لاستیکی، برند اردستان بوده که این کابل ها را با کیفیت عالی تولید کرده و به بازار عرضه می کند.

برند اردستان از قدیمی ترین برند های تولید کننده سیم و کابل لاستیکی در ایران است که محصولات این برند به عنوان یکی از بهترین محصولات ارائه شده به مشتریان در آراد کابل همواره مطرح بوده است.

تولید کننده کابل لاستیکی کارخانه سیم و کابل پارسیان

در سال های اخیر برند پارسیان با استفاده از بروز ترین دستگاه های تولید سیم و کابل های لاستیکی توانسته است بهترین کیفیت را در تولید این کابل ها به مشتریان خود ارائه نماید.

این برند از مهمترین برند های تولید کننده سیم و کابل در ایران به شمار می رود.

شرکت کابل افشان ایران CABLE AFSHAN IRAN شرکتی پیشتاز در تولید انواع کابل با روکش لاستیک (نسوز) است که با اخذ استاندارد ملی ایران ISIRI و استانداردهای جهانی BS-IEC مهر تاییدی بر کیفیت بالای محصولات خود زده است.

 کابل توزیع گرد 16×3 کابل افشان ایران که در فروشگاه اینترنتی برق استار مشاهده می کنید دارای دو ویژگی است که عبارتند از : استفاده از هادی با جنس مس خالص و عایق با روکش لاستیکی (نسوز).

از مزایای روکش های لاستیکی (نسوز) می توان به مواردی همچون : مقاومت در برابر رطوبت ، انعطاف پذیری بسیار بالا و مقاومت در برابر سایش ، روغن ها و اسیدها اشاره کرد. کابل توزیع گرد 16×3 کابل افشان ایران با روکش لاستیکی (نسوز) ، با توجه به مزایای فوق گزینه مناسبی جهت استفاده در محیط هایی مانند : صنایع آب و فاضلاب ، سد سازی ، سیستم های آبیاری کشاورزی و … می باشد.

فروش سیم و کابل با بهترین کیفیت ، بهترین قیمت سیم و کابل و حذف واسطه ها از اهداف فروشگاه اینترنتی برق استار بوده که هم اکنون امکان بهرمندی خریداران گرامی از این امکانات فراهم شده است.

یکی از حساس ترین تجهیزات سیستم پمپاژ ، کابل می باشد و به دلایل زیر بایستی در انتخاب آن دقت نمود :

  • به دلیل وجود مس ، پلیمرها و مواد مختلف در ساختار کابل ، کابل گرانقیمت ترین بخش تجهیز چاه می باشد . بی شک هرچه عمق چاه و به طبع آن عمق نصب الکتروپمپ بیشتر باشد این هزینه قابل توجه تر خواهد بود .
  • تغذیه الکتروپمپ از طریق کابل صورت می گیرد لذا کیفیت کابل نقش مهمی در طول عمر الکتروپمپ دارد .
  • با توجه به مشکلات موجود در جدار چاه ها امکان آسیب دیدن کابل نسبت به سایر تجهیزات بیشتر است .

کاربرد

این نوع کابل ها برای تامین انرژی الکتریکی لازم برای پمپ های شناور چاه ها، انتقال انرژی الکتریکی در مکان هایی است که احتمال نفوذ آب در کابل از کارآیی آن می کاهد. ساختار کابل به گونه ای است که در صورت نفوذ آب به کابل فرصت تعمیر و بازسازی کابل و تجهیزات بدون آسیب رسانی جدی به آنها را به مصرف کننده می دهد.

استاندارد

دستورالعمل انتخاب، نصب و بهره برداری از کابل های قابل استفاده در چاه های آب شرب شرکت مهندس آب و فاضلاب کشور با ولتاژ نامی ۱۰۰۰/۶۰۰ ولت.

ساختار

هادی: مس آنیل شده گروه ۵ (انعطاف پذیر) مطابق استاندارد IEC 60228 یا ISIRI 3084
عایق: آلیاژ پلیمری خاص با ویژگی مقاومت عایقی بالا و مقاومت در برابر جذب آب.
نحوه قرار گیری رشته ها:
کابل های گرد: رشته ها به صورت تابیده کنار هم قرار می گیرند.
کابل های تخت: رشته ها به صورت موازی کنار هم قرار می گیرند.
نوار پیچشی روی رشته های تابیده کابل گرد: لایه ای از نوار پلی استر به صورت عرضی با حداقل روی هم رفتگی ۲۰% عرض نوار روی رشته های تابیده
روکش: آمیزه آلیاژ پلیمری خاص با ویژگی مقاومت در برابر نفوذ و مقاومت در برابر جذب آب.

کابل جوش جوشکاب یزد

کابل جوشکاری یزد یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده کابل های نسوز در ایران می باشد که دارای بهترین کیفیت روکش تمام لاستیک و عایق حرارتی نسوز و رشته های تمام مس می باشد که سایز های مختلفی برای انواع جوشکاری یا انواع دستگاه جوش دارد

کابل جوشکاری افشان ایران

کابل جوشکاری افشان دارای روکش لاستیک و عایق نسوز و رشته های تمام مس تولید کشور ایران می باشد که سایز های مختلفی برای انواع جوشکاری یا انواع دستگاه جوش دارد

کابل جوش کاری اماجوش

کابل جوشکاری اماجوش دارای بهترین کیفیت روکش PVC و رشته های تمام مس تولید کشور ایران می باشد که سایز های مختلفی برای انواع جوشکاری یا انواع دستگاه جوش دارد و با توجه به قیمت های مناسب این شرکت پر فروش ترین کابل برای انواع جوشکاری به شمار می رود

کابل جوشکاری مسین

کابل مناسب دستگاه جوش چه کابلیست؟ با شما خواهیم گفت از نکات جالبی پیرامون انتخاب کابل مناسب جوشکاری و این که چگونه بدون دغدغه بتوانید انواع سایزهای این کابل را خرید نمایید.
برای این که بدانیم چه کابلی برای دستگاه جوشکاری مناسب است، بهتر خواهد بود نخست نگاهی بیاندازیم به نحوه عملکرد دستگاه های جوشکاری با قوس الکتریکی به روش الکترود و نقش کابل جوش در این سیستم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه جوشکاری با قوس الکتریکی

برای اتصال دو فلز به یکدیگر باید در محل اتصال گرما ایجاد شود. این گرما سبب ذوب شدن فلزها گشته و بعد از کاهش دما به همدیگر اتصال خواهند یافت. در جوشکاری با قوس الکتریکی این گرما به وسیله جریان الکتریکی ایجاد می شود. آرک یا قوس الکتریکی مابین الکترود دستگاه جوش و فلز می جهد و گرما ایجاد می کند.
در این سیستم جوشکاری، کابل جوش وظیفه انتقال جریان الکتریسیته به نقطه جوشکاری را برعهده دارد. همان طور که می دانید برای عبور جریان برق باید مسیر رفت و برگشت کامل باشد. پس یک کابل از دستگاه تا الکترود وجود دارد و یک کابل با انبر به محل جوشکاری متصل شده و جریان را به دستگاه باز می گرداند و مسیر را کامل می کند.

کابل مناسب دستگاه جوش

با تعریفی که از دستگاه جوشکاری داشتیم، مشخص شد که نقش کابل جوشکاری چیست. حالا برای این که کابل بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد باید حائز شرایط و ویژگیهایی باشد. در اینجا چند نکته درباره کابل مناسب دستگاه جوش تقدیم شما مخاطبان و مشتریان گرامی می شود. امیدواریم این نکات در خرید برای شما مفید باشد.

  1. کابل دستگاه جوش باید بتواند جریان مورد نیاز جوشکاری را با افت ولتاژ کم انتقال دهد. افت ولتاژ مجاز تا 4 ولت است.
  2. کابل جوش باید از نرمی یا انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده تا تکنسین جوشکاری در حین کار آزادی عمل داشته باشد.
  3. کابل جوشکاری مناسب کابلیست که در برابر کشش، سایش و اخگر های حاصل از جوشکاری استحکام خوبی داشته باشد.
  4. کابل جوش مناسب در حین جوشکاری نباید داغ شود.

انواع کابل جوش

کابل جوش را بر پایه سطح مقطع هادی آن یا قطر تقریبی کل کابل سایز بندی می کنند. جنس روکش به کار رفته در کابل نیز می تواند ملاکی برای معرفی انواع کابل جوش باشد. بر این اساس انواع کابل جوش رایج عبارت خواهند بود از :

  • کابل جوش نمره 12 یا سایز 25*1
  • کابل جوشکاری نمره 14 یا سطح مقطع 35*1
  • کابل جوش نمره 16 یا سطح مقطع 50*1
  • کابل جوشکاری نمره 18 یا سایز 70*1
  • کابل جوش پی وی سی
  • کابل جوش TPR
  • کابل جوش لاستیکی

کابل های جوش که از مهم ترین کابل های مورد استفاده در صنعت جوشکاری می باشد، امروزه در دو نوع عایق لاستیکی و پی وی سی تولید می شوند.
در اینجا قصد داریم انواع کابل های جوش با عایق لاستیکی و پی وی سی را بررسی نموده و قیمت هر کدام را با هم مقایسه نماییم.
کابل های جوش با عایق پی وی سی نسبت به نوع دیگر این کابل ها قیمت مناسب تری داشته اما این نکته را نباید فراموش کرد که به دلیل استفاده از این کابل های جوش در صنعت جوشکاری و آسیب هایی که کابل در معرض آن قرار دارد، عایق پی وی سی چندان در برابر صدمات و سایش های احتمالی که ممکن است برای کابل به وجود آید می تواند به هر دلیل مقاوم نباشد.
اما کابل های جوش با عایق لاستیکی هرچند قیمت بالاتری دارند اما این موضوع را باید مورد توجه قرار داد که کابل های با عایق لاستیکی در برای سایش های احتمالی و همچنین مواردی که باعث سوختن عایق کابل می شود مقاوم بوده و این نکته برای خرید کابل های با عایق لاستیکی می تواند توجیح مناسبی باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *