مطالب ملزومات جانبی جهت ساخت تابلو برق

فروش کلیه محصولات رعد الکتریک

ترمینال تابلویی

(Electrical Terminals)

ترمینال ریلی رعد یا ترمینال RTP

این نوع از ترمینال ها همان طور که از نامشان مشخص است برای استفاده از در تابلو های صنعتی و بر روی ریل می باشد که برای گرفتن انشعاب برق در تابلو مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه اصلی ترمینال ها به صورت کلی ایجاد اتصال بین ورودی و خروجی است به طوری که همواره امکان رفع اتصال و تغییر در سیم کشی تابلو برق میسر می باشد. همچنین، از طریق این نوع ترمینال ها  و با بهره گیری از جامپر (اتصال ورودی یک سلول ترمینال، به ورودی سلول ترمینال دیگر)، می توان چندین خروجی از یک ورودی اصلی سیم جهت سیم کشی در تابلو استفاده کرد.

ترمینال های ریلی رعد از سایز 2/5 تا سایز 150 موجود می باشد.

ترمینال فیوز خور و ترمینال ریلی

ترمینال های الکتریکی دسته ای از اتصالات الکتریکی هستند که برای انتقال جریان الکتریکی از منبع تغذیه یا زمین به یک مصرف کننده استفاده می شوند. باید توجه داشت که کابل های تغذیه کننده و مصرف کننده توسط کابلشو به ترمینال متصل می شوند.

در شکل زیر، تعدادی ترمینال در یک مدار را می توانید مشاهده کنید:

 

    

ترمینال ها (Electrical Terminals) در یک مدار

  

     

ترمینال ریلی رعد
فروش ترمینال ریلی رعد
خرید ترمینال ریلی رعد
فروشنده ترمینال ریلی رعد
قیمت ترمینال ریلی رعد
وارد کننده ترمینال ریلی رعد
تامین کننده ترمینال ریلی رعد
توزیع کننده ترمینال ریلی رعد
ارائه دهنده ترمینال ریلی رعد
تولید کننده ترمینال ریلی رعد
پخش کننده ترمینال ریلی رعد
عرضه کننده ترمینال ریلی رعد
عامل فروش ترمینال ریلی رعد

تجهیزات جانبی:

1. می‌توان از قفل ریل (بست انتهایی) مدل EB2 استفاده کرد.

2. برای موازی‌کردن این ترمینال‌ها برای انشعاب بیشتر یا افزایش جریان دهی می‌توان از جمپرهای مدل CC10-16، CC3-16 و CC2-16 رعد استفاده کرد.

3. برای شماره‌گذاری باید از شماره سیم‌های سری NS10 استفاده کرد.

ترمینال های جریانی رعد RSTT6

ترمینال رعد RSTT6 از جمله ترمینالهای تولید شده توسط شرکت رعد است .

شرکت رعد یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت ساخت ترمینال است. بگونه ای که توانسته با ارائه محصولات باکیفیت نه تنها در بازار داخل بلکه در بازارهای منطقه نیز به عنوان یک سازنده خوب مطرح و در زمینه صادرات محصلات خود موفق عمل نماید.

شرکت رعد توانسته است برای محصولات خود از موسسات معتبری چون TSE ، VDE ، DEKRA، KEMA گواهینامه انطباق محصولات با استانداردهای بین المللی را دریافت نماید .

ترمینال رعد RSTT6 از دسته ترمینالهای پیچی یک طبقه با قابلیت سیم گیری برای سیمهای با سطح مقطع 6 میلیمتر مربع می باشد.

با توجه به امکان اتصال سیم نمره 6 به این نوع ترمینال جریان عبوری میتواند تا 41 آمپر باشد.

تجهیزات تکمیلی

• بست انتهایی ریل مدل EB/1 یا EB/3

• جمپر های مدل CC10-6 ، CC3-6 ، CC2-6

• اتصال کوتاه کننده های ML2N ، ML3N ، ML4N

• ترمینال تست TS3/6/2.3

نوع ریل جهت نصب

این نوع ترمینال مناسب جهت نصب بر روی ریلهای TH 35-7.5 و TH 35-15 بوده و بسته به نوع کاربری و فضای داخل تابلوها انتخاب میگردند.

تنوع رنگ

این نوع ترمینال در رنگ طوسی ارائه میگردد .

ترمینال عناصر الکتریکی قطع شونده

ترمینال دارای عناصر الکتریکی و قطع شونده برای سیستم های اندازه گیری و کنترل قابل استفاده می باشند. در ترمینال های نوع قطع شونده با قطع سریع و ایمن جریان، تست و نگهداری سیستم می تواند انجام پذیرد. عملکرد سریع این ترمینال ها در سوئیچینگ سریع مدارات، همچنین وجود تست سوکت در نوع RDT4-TS جهت اندازه گیری، تست و مونیتورینگ مدارات، این تایپ از ترمینال ها را متمایز ساخته است. ترمینال RDT2.5-C علاوه بر وظیفه سوئیچینگ، به همراه متعلقات، به عنوان ترمینال دیودی (RDT2.5-CDC) یا ترمینال فیوزی (RDT2.5-CFC همراه با LED و یا بدون LED ) استفاده می شوند. ترمینال های قطع شونده شرکت تولیدی رعد (RDT2.5-C و RDT4) قابلیت جایگذاری هر گونه المان الکتریکی مانند مقاومت،خازن و … را دارا می باشند.

انواع ترمینال های دارای عناصر قطع شونده الکتریکی

این ترمینال ها از محصولات شرکت رعد می باشند که دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی هستند. این محصول دارای مدل های مختلفی زیر است:

• ترمینال سوئیچی سایز ۴ RDT2.5-C

• ترمینال سوئیچی سایز ۴ RDT2.5-CTS

• ترمینال دیودی سایز ۴ RDT2.5-CDC

• ترمینال مقاومتی سایز ۴ RDT2.5-CRC

• ترمینال فیوزی سایز ۴ RDT2.5-CFC

• ترمینال فیوزی چراغدار سایز ۴ RDT2.5-CFCLD

• کپ دیودی RDT2.5-CDC

• کپ فیوزی RDT2.5-CFC LD

• کپ فیوزی ساده RDT2.5-CFC

این ترمینال ها در ولتاژ های ۲۴، ۴۸، ۱۱۰ و ۲۲۰ قابل ارائه هستند.

ترمینال سوئیچی رعد

ترمینال سوئیچی رعد مدل RDT2.5-CTS رعد یکی از انواع گوناگون ترمینال دارای عناصر الکتریکی قطع شونده است که در سیستم های کنترل و اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد. ترمینال برق یا کانکتور یکی از ابزار پر مصرف در صنعت برق محسوب می شود. وظیفه ترمینال ها اتصال دو یا چند سیم به صورت محکم و اساسی می باشد. اتصالاتی که با چسب نواری انجام می شود موجب می شود جریان برق با گرم شدن همراه شود. اما استفاده از ترمینال ها علاوه بر ایجاد اتصال و ارتباط استاندارد، مانع از بروز اتفاقات خطرناکی چون برق گرفتگی و آتش سوزی می شود. ترمینال ها در صنعت برق مدل های گوناگونی دارند که هر کدام کاربرد و ویژگی های مختص به خود را دارد. لازم به ذکر است که در خرید ترمینال باید به مقدار آمپر مجاز، سایز ترمینال و تعداد طبقات، شکل ظاهری و قابلیت نصب آن بر روی ریل توجه داشت.

ترمینال مقاومتی رعد

ترمینال مقاومتی رعد یکی از ترمینال های دارای اجزای الکتریکی قطع شونده است. این ترمینال به رنگ طوسی بوده و از سری ترمینال های ریلی و پیچی می باشد. این ترمینال ها قابلیت نصب بر روی ریل را داشته و می تواند در داخل تابلو برق قرار گیرد. باز و بسته کردن این ترمینال ها آسان بوده و با کمک یک پیچ گوشتی می توان این کار را انجام داد. سیم گیری این ترمینال ها راحت بوده و به دلیل پیچی بودن فضای کمی را اشغال می کنند. ترمینال مقاومتی رعد دارای بدنه ای از جنس پلی آمید می باشد. ترمینال مقاومتی رعد مقاومت زیادی در مقابل برق گرفتگی و آتش سوزی دارد و دچار لغزش و ارتعاش نمی شود. این ترمینال دارای قابلیت جاگذاری هر گونه المان الکتریکی مانند مقاومت، خازن و … می باشد.

ترمینال دیودی, ترمینال سوییچی رعد, ترمینال مقاومتی رعد, ترمینال مقاومتی سایز 2.5 رعد, ترمینال های فیوزی رعد, ترمینال های قطع شونده.

       

ریل مینیاتوری و ریل ترمینال

ریل مینیاتوری رعد

از ریل مینیاتوری در تابلوهای برق به منظور نگه داشتن انواع ملزومات تابلویی مثل ترمینال، رله، تایمر، کنتاکتور و … استفاده می گردد. از این رو ریل میینیاتوری یک وسیله بسیار پر کاربرد در تابلوهای صنعتی می باشد. ریل های مینیاتوری رعد که از یکی از با کیفیت ترین و بهترین ریل

های موجود در بازار می باشد، ابتدا در فولاد آبکاری می شوند سپس با کروم سفید پوشش داده می شوند تا علاوه بر حفظ مقاومت، ظاهری آراسته داشته باشند.

 

ابعاد ریل مینیاتوری رعد

  • ریل مینیاتوری رعد یک متری
  • ریل مینیاتوری رعد دو متری

بست ترمینال یا بست انتهایی

بست انتهایی رعد

بست انتهایی رعد برای بر روی ریل و در ابتدا و انتهای ریل به منظور نگه داشتن ترمینال هایی که بر روی ریل قرار گرفته اند و تثبیت بلوک قرار می گیرد. جنس بست انتهایی رعد پلاستیکی می باشد و اگر بر روی ریل استاندارد قرار بگیرد موجب محکم شدن ترمینال ها بر روی ریل می گردد.

سایزبندی بست انتهایی رعد

  • بست انتهایی ترمینال EB/1 یا بست تک ریل کوچک EB/1
  • بست انتهایی ترمینال EB/2 یا بست دو ریل بزرگ
  • بست انتهایی ترمینال EB/3 یابست تک ریل
  • بست انتهایی ترمینال

        

چراغ سیگنال 220 ولت و 24 ولت

پراغ سیگنال تابلویی رعد

       

پریز ریلی تابلویی ساده و پریز ریلی چراغدار

پریز ریلی رعد

استفاده از پریز ریلی در تابلو برق و سیستم های توزیع نیروی برق اجتناب ناپذیر است. پریز ریلی رعد قابلیت نصب بر روی ریل های تابلویی و همچنین قالب استاندارد آن ، این نوع محصول را متمایز می کند. ترمینال های اتصال اصلی (L1 ، ، PE) در یک طرف سوکت برای اتصال آسان مرتب شده اند. مزایای DSO به شرح زیر است:

• قابل نصب بر روی ریل های TH35-15 و TH35-7.5

• تولید شده  مطابق با  استاندارد IEC / EN 60715

• داشتن سه ترمینال اتصال: زمین، خنثی، فاز

دارای دو مدل مجهز به LED و بدون LED

• مواد پلاستیکی مقاوم در برابر آتش UL 94 اعمال شده است.

پریز های تابلویی یکی دیگر از قطعات مورد مصرف درتابلوهای صنعتی می باشد که قابلیت نصب بر روی ریل نیط هست. پریزهای تابلویی رعد از مواد پلاستیکی مقاوم در برابر آتش ساخته شده اند و دارای سه اتصال اصلی فاز، زمینو خنثی می باشند. پریز های تابلویی رعد در دو مدل زیر عرضه می گردد :

  • پریز تابلویی ساده DSO
  • پریز تابلویی چراغ دار DSO-LD

              

جمپر ترمینال ریلی رعد

جمپر ترمینال پیچی رعد قابل نصب از بالا

جمپر ترمینال پیچی رعد قابل نصب از بالا زمانی به منظور برقراری اتصال مابین ترمینال های مختلف و با سطح ولتاژی یکسان مورد استفاده قرار می گیرد از جنس مس می باشد.  ضمن این که طول هر خانه از هادی الکتریکی (تسمه جمپر) برابر با گام ترمینالی است که جمپر ثابت در آن جای گذاری می گردد.   اتصال الکتریکی در جمپرهای ثابت از طریق تماس بوش جمپر با هادی ترمینال صورت می گیرد.

برای داشتن اتصال منشعب از یک ترمینال از جمپر های رعد استفاده می شود جنس بخش فلزی این جمپر از مس بوده و بسته به آمپر ترمینال به خوبی جریان را عبور داده و اتصالی مطمئن به وجود می آورد.

 

         

سایزبندی جمپر ترمینال رعد

  • جمپر ترمینال رعد سایز 2/5
  • جمپر ترمینال رعد سایز 4
  • جمپر ترمینال رعد سایز 6
  • جمپر ترمینال رعد سایز 10
  • جمپر ترمینال رعد سایز 16
  • جمپر ترمینال رعد سایز 25
  • جمپر ترمینال رعد سایز 35
  • جمپر ترمینال رعد سایز 50
  • جمپر ترمینال رعد سایز 70
  • جمپر ترمینال رعد سایز 95
  • جمپر ترمینال رعد سایز 150
  • جمپر ترمینال دو طبقه رعد سایز

 

 

داکت شیاردار تابلویی و کانال شیار دار با ابعاد گوناگون

داکت شیاردار رعد

داکت های شیاردار ازلحاظ عملکرد و نوع کاربرد مانند داکت های خانگی معمولی می‌باشند. تنها تفاوت این داکت ها وجود شیارهایی در بدنه جهت سهولت عبور سیم است. این داکت ها معمولاً در تابلو برق‌های فشار ضعیف و فشارقوی کاربرد دارند.

داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  40 * 25
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  60 * 25
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  60 * 40
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  40 *40
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  80 * 40
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  40 * 60
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  60 * 60
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  60 * 80
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  80 * 80
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  60 * 100
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  80 * 100
داکت شیاردارتابلویی رعد  سایز  100 * 100

طراحی داکت رعد به این صورت است که درب آن بدون هیچ لغزشی روی داکت محکم می‌شود و حجم زیاد سیم و کابل داخل داکت باعث از هم گسستگی داکت و درب آن نمی‌شود. باوجود محکم بودن درب این داکت، به‌راحتی می‌توان درب این داکت را باز و بسته نمود. وجود سوراخ‌هایی در کف داکت تابلویی رعد امکان نصب آن را روی صفحه تابلو و ریل آسان می‌کند. از دیگر ویژگی‌های طراحی این محصول می‌توان به خط شکست شیارهای اضافه‌ی داکت اشاره کرد که بدون استفاده از هیچ ابزار برنده‌ای می‌توان شیارهای اضافه را حذف کرد. در لبه این داکت نوارهای نرم زردرنگی وجود دارد که باعث می‌شود هنگام سیم‌کشی آسیبی به دست فرد وارد نشود.

شرکت رعد با تکیه بر توانایی و دانش فنی متخصصان خود اقدام به تولید و عرضه این داکتها نموده است. از مشخصات این داکت ها توان قفل شوندگی مضاعف درب بر روی بدنه و جلوگیری از باز شدن دربها هنگام استفاده از حجم زیاد سیم و کابل داخل داکتها میباشد.

← کیفیت بسیار بالای محصول مطابق با استانداردهای بین المللی IEC61084-EN50085

← دارای گواهینامه KEMA و CE

← ساخته شده از مواد PVC غیر قابل اشتعال که خاصیت خود خاموشی دارند

← دارای نوار PVC زرد رنگ ونرم در لبه شاخکها به منظور جلوگیری ازصدمه دیدن دستها در حین سیم کشی ونیز محکم نگاه داشتن درب داکت

← طراحی غیر لغزشی درب داکت با سهولت نصب وحداکثرپایداری وقفل شوندگی

← دو خط شکست از پیش تعبیه شده برای شکستن وجدا کردن شاخ کهای دیواره به تنهایی یا جدا کردن مجموعه

شاخ کها و پایه آ نها از کف کانال

 

             

ابعاد داکت یا کانال رعد

  • داکت رعد سایز 40*25 در بسته های 60 متری
  • داکت رعد سایز 60*25 در بسته های 40 متری
  • داکت رعد سایز 40*40 در بسته های 40 متری
  • داکت رعد سایز 60*40 در بسته های 36 متری
  • داکت رعد سایز 80*40 در بسته های 28 متری
  • داکت رعد سایز 40*60 در بسته های 32 متری
  • داکت رعد سایز 60*60 در بسته های 24 متری
  • داکت رعد سایز 80*60 در بسته های 16 متری
  • داکت رعد سایز 60*80 در بسته های 20 متری
  • داکت رعد سایز 80*80  در بسته های 16 متری
  • داکت رعد سایز 60*100 در بسته های 12 متری
  • داکت رعد سایز 80*100 در بسته های 8 متری
  • داکت رعد سایز 100*100 در بسته های 8 متری

 

پایه فیوز رعد یا فیوز هولدر

از پایه فیوز ها به منظور محافظت از قطعات مختلف در تابلوهای صنعتی و جلوگیری از اتصال کوتاه و اضافه بار یا اورلود استفاده می شوند. پایه فیوز های رعد برای فیوزهای سایز 38*10.3 مورد استفاده قرار می گیرند. پایه فیوز های رعد قابلیت نصب بر روی ریل در تابلوهای صنعتی را دارا می باشند. پایه فیوز های رعد مقاوم در برابر آتش و از جنس ترموپلاستیک ساخته می شوند. در پایه فیوز های رعد از مس نقره اندود بر روی اتصالات استفاده میشود تا بتواند هدایت خوبی انجام دهد. پایه فیوز های رعد در رو مدل ساده و چراغ دار موجود می باشند.

 

 

انواع پایه فیوز های رعد

پایه فیوز های رعد متناسب با فیوز های 38*10.3 می باشند و در دو نوع ساده و چراغ دار از تک پل تا چهار پل موجود می باشند.

  • پایه فیوز تک پل رعد
  • پایه فیوز تک پل به علاوه نول رعد
  • پایه فیوز دو پل رعد
  • پایه فیوز سه پل رعد
  • پایه فیوز سه پل به علاوه نول رعد
  • پایه فیوز چهار پل رعد

 

لینک ترمینال جریانی رعد

 

انواع لینک متحرک دوخانه

لینک متحرک چهارخانه   ML4N

 

شرتینگ ترمینال رعد

پیچ تستر ترمینال رعد

پیچ تستر RSTT6 رعد

 

  شماره ترمینال و تگ ترمینال

شماره ترمینال رعد

از شماره ترمینال های رعد به منظور تسریع و سهولت کار در تابلوهای صنعتی استفاده می شود. این شماره ها به آسانی جدا شده و بر روی محل های تعبیه شده بر روی ترمینال های رعد قرار می گیرند. عدم پاک شدن چاپ و وضوح مناسب از مزایای شماره ترمینال های رعد به شمار آید.

               

سایز بندی انواع شماره ترمینال

  • NS5 : متناسب با ترمینال های با عرض 5 میلی متر
  • NS6 : متناسب با ترمینال های با عرض 6 میلی متر
  • NS6.4 : متناسب با ترمینال های با عرض 6.4 میلی متر
  • NS8 : متناسب با ترمینال های با عرض 8 میلی متر
  • NS10 : متناسب با ترمینال های با عرض 10 میلی متر و بیشتر

  بست کمربندی پلاستیکی و فلزی استیل

                               

 سلکتور سوییچ و کلید دوحالته و سه حالته

           

 شاسی استارت و استپ و شاسی امرجنسی قارچی

شاستی های رعد و کلید های رعد

  • استارت رعد : از استارت رعد به منظور صدور فرمان شروع در تابلو های صنعتی استفاده می گردد و پس از فشردن آن تابلو و یا قسمتی از آن شروع به کار می کند . این شاستی ها در برابر آتش مقاوم هستند. استارت های رعد با قطر 22 میلی متر و در چهار رنگ سبز، زرد، مشکی و آبی و با دو مدل بدنه ساده و بدنه طرح فلزی عرضه می گردند.
  • استارت چراغ دار رعد : عملکرد استارت های چراغ دار رعد همانند استارت های رعد می باشد با این تفاوت که در این نوع از استارت ها یک چراغ تعبیه شده است.استارت های چراغ دار رعد در سه رنگ زرد، سبز و آبی و در چهار ولتاژ 24 ولت، 48 ولت، 110 ولت 220 ولت با دو بدنه طرح ساده و بدنه طرح فلزی عرضه می گردند. این محصولات قابلیت نصب لامپ های BA9S در تمام رنگ ها را دارا می باشند.
  • استوپ رعد : از استوپ رعد به منظور صدور فرمان توقف در تابلو های صنعتی استفاده می گردد و پس از فشردن آن تابلو یا قسمتی از آن متوقف می گردد. این شاستی ها در برابر آتش مقاوم هستند. استوپ های رعد با قطر 22 میلی متر و با دو مدل بدنه ساده و بدنه طرح فلزی عرضه می گردند.
  • استوپ چراغ دار : عملکرد استوپ های چراغ دار رعد همانند استوپ های رعد می باشد با اینتفاوت که در این نوع استوپ ها یک چراغ تعبیه شده است. استوپ های چراغ دار رعد در چهار ولتاژ 24 ولت، 48 ولت، 110 ولت 220 ولت با دو بدنه طرح ساده و بدنه طرح فلزی عرضه می گردند. این محصولات قابلیت نصب لامپ های BA9S در تمام رنگ ها را دارا می باشند.
  • استارت استوپ دوبل : استارت استوپ های رعد در واقع ترکیب یک عدد استارت و یک عدد استوپ رعد می باشد که در کنار هم قرار گرفته اند و می توان از هر دو کلید هم زمان استفاده کرد.
  • استارت استوپ دوبل چراغ دار : استارت استوپ دوبل چراغ دار رعد نیز همانند استارت استوپ رعد می باشد به طوری که هر کدام از آن ها یک دارای یک چراغ می باشند.
  • امرجنسی یا قطع اضطراری : کلید امرجنسی یا قطع اضطراری به منظور متوقف کردن عملکرد تابلو به صورت سریع و فوری می باشد به صورتی که تابلو در هر حالتی باشد تابلو متوقف می شود.
  • چراغ سیگنال رعد با لامپ ثابت : از سیگنال های رعد به منظور اطلاع رسانی و هشدار در تابلو های صنعتی استفاده می شود. چراغ سیگنال رعد با کد IN22 دارای لامپ LED ثابت می باشد و در ولتاژهای 24، 11 و220 با پنج رنگ قرمز، سبز، زرد، سفید و آبی قابل عرضه می باشد.
  • چراغ سیگنال رعد با لامپ قابل تعویض : چراغ سیگنال رعد به منظور اطلاع رسانی و هشدار در تابلو استفاده می شود. چراغ سیگنال رعد RSL22 طوری طراحی شده است که قابلیت نصب و تعویض لامپ های میخی BA9S را ممکن می سازد

شاسی رعد

شاسی یا پوش باتن های رعد از جمله تجهیزات فرمان هستند که برای قطع و وصل مدار به صورت دستی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از موارد استفاده از این شاسی ها در تابلوهای برق صنعتی جهت راه اندازی موتور یا قطع آن است. معمولا برای فرمان وصل مدار از رنگ سبز شاسی با کنتاکت باز استفاده می شود و همچنین برای فرمان قطع مدار از رنگ قرمز با کنتاکت بسته استفاده می شود.

                              

 

انواع فیوز مینیاتوری رعد الکتریک

 

کلید مینیاتوری رعد سه فاز

 

 

 

 

کلید مینیاتوری رعد تکفاز

کلید مینیاتوری رعد دوپل

کلید مینیاتوری رعد سه پل

 

 

 

کارخانه رعد در سال های گذشته توانسته با استفاده از تجهیزات یشرفته و تجربه و دانش کارشناسان محصولات با کیفیتی را در زمینه طراحی و تولید کالاهای برق صنعتی نظیر فیوز، کنتاکتور، کلید حرارتی و سایر این گونه محصولات تولید نماید و از هر کدام از آن ها در بخش های گوناگونی استفاده می گردد، در مورد کلید مینیاتوری می­توان گفت که فیوز یک وسیله­ ی حفاظتی است که در تجهیزات و مدارات الکتریکی به کاربرده می­شود تا در مواقعی که جریان بیشتر از حد مجاز از وسیله عبور می­کند مدار قطع شود تا سایر تجهیزات آسیبی نبیند.

کلیدهای مینیاتوری از دو مکانیزم برای عملکرد خود استفاده میکند.

  1. عملکرد بیتمالی برای حفاظت اضافه بار
  2. عملکرد مغناطیسی برای حفاظت از اتصال کوتاه
کلید مینیاتوری
نوع قطعه: کلید مینیاتوری
تعداد فاز: سه پل
منحنی قطع: Type C
بازه جریان: 6 آمپر
قدرت قطع: 6kA
شرکت سازنده: رعد
کشور سازنده: ایران

 

 

 

 

 

فروش انواع ترمینال ریلی RTP

فروش انواع ترمینال 2 طبقه و سه طبقه رعد الکتریک

فروش انواع جمپر ترمینال رعد الکتریک

فروش انواع ترمینال ریلی رعد الکتریک RTP از سایز 2.5 تا سایز 70

فروش انواع ترمینال ریلی ارت RET فروش انواع شاسی فرمان رعد الکتریک

فروش انواع ریل ترمینال رعد الکتریک

فروش انواع بست کمربندی رعد الکتریک

فروش انواع سکسیونر تکفاز و دوفاز و سه فاز رعد الکتریک

فروش انواع داکت تابلویی شیاردار

فروش ترمینال ریلی فیوز خور RFT

فروش چراغ سیگنال رعد الکتریک

نمایندگی رعد | ترمینال ریلی رعد الکتریک | نمایندگی ترمینال رعد

انواع ریل مینیاتوری رعد

– کانال سیم کشی ( داکت )

– کانال شیار دار رعد

– انواع ترمینال

– بلوک ترمینال جریان رعد

– پریز خروجی ریل

– انواع بست و کلمپ رعد

– سوئیچ کنترل رعد

– بست انتهایی رعد

– لیبل ترمینال رعد

– سوئیچ سکسیونر رعد

– فیوز قطع سریع رعد

– مینیاتوری رعد

– محافظ جان رعد

– انواع پوش باتن رعد ( شاستی – شستی ) –

کلید گردان یکطرفه و دوطرفه رعد

– چراغ سیگنال رعد ( چراغ های هشدار دهنده )

o ترمینال ریلی سری RTP

o ترمینال پیچی سری ارت

o ترمینال پیچی سری چند طبقه

o ترمینال قطع شونده آزمون

o ترمینال پیچی سری فیوزی ( ترمینال فیوز خور )

o ترمینال ترانسی

o ترمینال سری شمشی

o ترمینال فشاری

o ترمینال فشاری سری ارت

o ترمینال شاخه ای زوجی ساخته شده از مواد پلی آمید

o ترمینال شاخه ای پلی آمید

• ترمینال

ترمینال ابزاری است که به وسیله ی آن میتوان بین سیم ها اتصالاتی مطمئن و استاندارد برقرار کرد. از مزیت های استفاده از ترمینال ها می توان به نظم و ایمنی بیشتر در سیم کشی ها اشاره کرد. اتصالاتی که در آن از ترمینال استفاده شده ، بر خلاف اتصال هایی که با چسب برق انجام می شود، جریان برق را بدون گرم شدن از خود عبور داده و از بروز خطراتی مانند برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری می شود. علاوه بر ایمنی ، ترمینال ها باعث نظم و زیبایی سیم کشی ها می شوند.

برای اتصال دو سیم به یکدیگر توسط ترمینال باید هر سیم را به یک طرف ترمینال متصل کنیم و پیچ روی ترمینال را برای هر کابل محکم نماییم تا کابل را نگه دارد و برای جدا کردن سیم و کابل باید همین پیچ را باز نماییم تا کابل آزاد شود.

ترمینال ها بسته به نوع کاربرد انواع مختلفی مانند ترمینال ریلی،ترمینال شاخه ای و ترمینال پیچی دارند.

ترمینال ریلی:

این نوع ترمینال همانطور که از نامش پیداست قابل نصب بر روی ریل های نصب شده در تابلو برق ها می باشد. این نوع ترمینال بیشتر برای انشعاب گرفتن مورد استفاده قرار می گیرد. ترمینال ریلی دارای انواع مختلفی از جمله ترمینال ارت، ترمینال فشاری، ترمینال فیوزی، ترمینال پیچی دو طبقه و سه طبقه، ترمینال جریانی، ترمینال سوئیچی و … می باشد.

ترمینال شاخه ای:

این نوع ترمینال دارای کانال هایی است که سر و ته آنها پیچی قرار دارد که بتوان سیم هادی را به وسیله ی آن با سیمی دیگر اتصال داد، از این ترمینال برای افزایش طول سیم نیز استفاده می شود. ترمینال های شاخه ای دارای مختلفی هستند که برای سیم ها با اندازه های مختلف مناسب می باشند.

ترمینال پیچی:

ترمینال پیچی دارای یک بدنه استوانه ای شکل پلاستیکی می باشد که درون آن رزوه هایی هادی قرار دارد. برای اتصال دو یا چند رشته سیم، باید سر لخت شده سیم ها را به هم بپیچید و سپس آن را درون ترمینال قرار داده و ترمینال را بپیچید. در این صورت سیم ها حتی تحت کشش هم از یکدیگر جدا نخواهند شد.

ترمینال ریلی رعد ( ترمینال پیچی ) RTP

ترمینال ریلی رعد برای اتصال سیم یا کابل به داخل تابلو از که به آن نیز

ترمینال برق رعد نیز میگویند استفاده میکنیم این کانکتورها بر روی ریل

که داخل سینی تابلو نصب میشود سوار شده و سایز آنها از 0.25 تا

150 میلی متر با توجه به نیاز مو جود میباشد.همچنین دارای انواع

مختلف ارتدار و ترمینال نول میباشد.که نوع ارت دار آن به گونه ای

میباشد که بصورت الکتریکی با سینی تابلو همبنده بشود.در نتیج

کل تابلو از نظر الکتریکی ارت دار میشود.ترمینال برق رعد دارای

رنگ سبز،زرد،قرمز،آبی، خاکستری ، قهوه ای میباشند و از مواد غیر

قابل اشتعال ساخته میشوند

برخی از ویژگی های ترمینال برق رعد RTP

این مدل از ترمینال ریلی رعد قابلیت نصب برروی ریل را دارا میباشد که مورد استفاده

آن در تابلو برق میباشد.کانکتور شرکت رعد جهت انشعاب گرفتن در داخل تابلو استفاده

میشود.ترمینال برق رعد سری RTP دارای اتصالاتی با قابلیت گرفتن سیمهای

افشان و سیم مفتول که جنس بدنه آن از مواد پلی آمید میباشد را دارا میباشد

ترمینال یک طبقه رعد، سیم‌گیری به‌صورت پیچی بوده.

دیگر ویژگی‌های ترمینال ریلی رعد عبارت‌اند از:

• طراحی‌شده برای نصب روی ریل‌های سایز TH-35 و G32

• بدنه عایق از جنس پلی‌آمید ۶.۶ ( مقاوم در برابر اشتعال و خود‌خاموش‌شونده)

• باز و بسته شدن آسان پیچ سیم گیر به‌وسیله پیچ‌گوشتی

• ورودی مناسب کابل جهت جلوگیری از پخش شدن سیم‌ها

• مناسب جهت انواع سیم‌ها و کابل‌های خشک، افشان، نیمه افشان و سیم‌های وایرشو دار

• بهترین اتصال به هادی، بدون نیاز به آماده‌سازی خاص کابل‌ها قبل از اتصال

• امکان تغییر در تعداد ترمینال‌های روی ریل به‌صورت کشویی و به سهولت

• صفحات و بست‌های انتهایی و پارتیشن‌های مشابه برای انواع و اندازه‌های مختلف ترمینال‌ها ( جهت تطابق و کاهش هزینه‌ها )

• ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری و رفع اتصال‌های نامناسب و ناخواسته

• وجود ۱۰ لیبل قابل‌نصب به‌صورت هم‌زمان بر روی سایزهای مختلف ترمینال

• دارای استاندارد CE و تأییدیه از KEMA

ترمینال ریلی رعد
فروش ترمینال ریلی رعد
خرید ترمینال ریلی رعد
فروشنده ترمینال ریلی رعد
قیمت ترمینال ریلی رعد
وارد کننده ترمینال ریلی رعد
تامین کننده ترمینال ریلی رعد
توزیع کننده ترمینال ریلی رعد
ارائه دهنده ترمینال ریلی رعد
تولید کننده ترمینال ریلی رعد
پخش کننده ترمینال ریلی رعد
عرضه کننده ترمینال ریلی رعد
عامل فروش ترمینال ریلی رعد

تجهیزات جانبی:

1. می‌توان از قفل ریل (بست انتهایی) مدل EB2 استفاده کرد.

2. برای موازی‌کردن این ترمینال‌ها برای انشعاب بیشتر یا افزایش جریان دهی می‌توان از جمپرهای مدل CC10-16، CC3-16 و CC2-16 رعد استفاده کرد.

3. برای شماره‌گذاری باید از شماره سیم‌های سری NS10 استفاده کرد.

ترمینال های جریانی رعد RSTT6

ترمینال رعد RSTT6 از جمله ترمینالهای تولید شده توسط شرکت رعد است .

شرکت رعد یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت ساخت ترمینال است. بگونه ای که توانسته با ارائه محصولات باکیفیت نه تنها در بازار داخل بلکه در بازارهای منطقه نیز به عنوان یک سازنده خوب مطرح و در زمینه صادرات محصلات خود موفق عمل نماید.

شرکت رعد توانسته است برای محصولات خود از موسسات معتبری چون TSE ، VDE ، DEKRA، KEMA گواهینامه انطباق محصولات با استانداردهای بین المللی را دریافت نماید .

ترمینال رعد RSTT6 از دسته ترمینالهای پیچی یک طبقه با قابلیت سیم گیری برای سیمهای با سطح مقطع 6 میلیمتر مربع می باشد.

با توجه به امکان اتصال سیم نمره 6 به این نوع ترمینال جریان عبوری میتواند تا 41 آمپر باشد.

تجهیزات تکمیلی

• بست انتهایی ریل مدل EB/1 یا EB/3

• جمپر های مدل CC10-6 ، CC3-6 ، CC2-6

• اتصال کوتاه کننده های ML2N ، ML3N ، ML4N

• ترمینال تست TS3/6/2.3

نوع ریل جهت نصب

این نوع ترمینال مناسب جهت نصب بر روی ریلهای TH 35-7.5 و TH 35-15 بوده و بسته به نوع کاربری و فضای داخل تابلوها انتخاب میگردند.

تنوع رنگ

این نوع ترمینال در رنگ طوسی ارائه میگردد .

ترمینال عناصر الکتریکی قطع شونده

ترمینال دارای عناصر الکتریکی و قطع شونده برای سیستم های اندازه گیری و کنترل قابل استفاده می باشند. در ترمینال های نوع قطع شونده با قطع سریع و ایمن جریان، تست و نگهداری سیستم می تواند انجام پذیرد. عملکرد سریع این ترمینال ها در سوئیچینگ سریع مدارات، همچنین وجود تست سوکت در نوع RDT4-TS جهت اندازه گیری، تست و مونیتورینگ مدارات، این تایپ از ترمینال ها را متمایز ساخته است. ترمینال RDT2.5-C علاوه بر وظیفه سوئیچینگ، به همراه متعلقات، به عنوان ترمینال دیودی (RDT2.5-CDC) یا ترمینال فیوزی (RDT2.5-CFC همراه با LED و یا بدون LED ) استفاده می شوند. ترمینال های قطع شونده شرکت تولیدی رعد (RDT2.5-C و RDT4) قابلیت جایگذاری هر گونه المان الکتریکی مانند مقاومت،خازن و … را دارا می باشند.

انواع ترمینال های دارای عناصر قطع شونده الکتریکی

این ترمینال ها از محصولات شرکت رعد می باشند که دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی هستند. این محصول دارای مدل های مختلفی زیر است:

• ترمینال سوئیچی سایز ۴ RDT2.5-C

• ترمینال سوئیچی سایز ۴ RDT2.5-CTS

• ترمینال دیودی سایز ۴ RDT2.5-CDC

• ترمینال مقاومتی سایز ۴ RDT2.5-CRC

• ترمینال فیوزی سایز ۴ RDT2.5-CFC

• ترمینال فیوزی چراغدار سایز ۴ RDT2.5-CFCLD

• کپ دیودی RDT2.5-CDC

• کپ فیوزی RDT2.5-CFC LD

• کپ فیوزی ساده RDT2.5-CFC

این ترمینال ها در ولتاژ های ۲۴، ۴۸، ۱۱۰ و ۲۲۰ قابل ارائه هستند.

ترمینال سوئیچی رعد

ترمینال سوئیچی رعد مدل RDT2.5-CTS رعد یکی از انواع گوناگون ترمینال دارای عناصر الکتریکی قطع شونده است که در سیستم های کنترل و اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد. ترمینال برق یا کانکتور یکی از ابزار پر مصرف در صنعت برق محسوب می شود. وظیفه ترمینال ها اتصال دو یا چند سیم به صورت محکم و اساسی می باشد. اتصالاتی که با چسب نواری انجام می شود موجب می شود جریان برق با گرم شدن همراه شود. اما استفاده از ترمینال ها علاوه بر ایجاد اتصال و ارتباط استاندارد، مانع از بروز اتفاقات خطرناکی چون برق گرفتگی و آتش سوزی می شود. ترمینال ها در صنعت برق مدل های گوناگونی دارند که هر کدام کاربرد و ویژگی های مختص به خود را دارد. لازم به ذکر است که در خرید ترمینال باید به مقدار آمپر مجاز، سایز ترمینال و تعداد طبقات، شکل ظاهری و قابلیت نصب آن بر روی ریل توجه داشت.

ترمینال مقاومتی رعد

ترمینال مقاومتی رعد یکی از ترمینال های دارای اجزای الکتریکی قطع شونده است. این ترمینال به رنگ طوسی بوده و از سری ترمینال های ریلی و پیچی می باشد. این ترمینال ها قابلیت نصب بر روی ریل را داشته و می تواند در داخل تابلو برق قرار گیرد. باز و بسته کردن این ترمینال ها آسان بوده و با کمک یک پیچ گوشتی می توان این کار را انجام داد. سیم گیری این ترمینال ها راحت بوده و به دلیل پیچی بودن فضای کمی را اشغال می کنند. ترمینال مقاومتی رعد دارای بدنه ای از جنس پلی آمید می باشد. ترمینال مقاومتی رعد مقاومت زیادی در مقابل برق گرفتگی و آتش سوزی دارد و دچار لغزش و ارتعاش نمی شود. این ترمینال دارای قابلیت جاگذاری هر گونه المان الکتریکی مانند مقاومت، خازن و … می باشد.

ترمینال دیودی, ترمینال سوییچی رعد, ترمینال مقاومتی رعد, ترمینال مقاومتی سایز 2.5 رعد, ترمینال های فیوزی رعد, ترمینال های قطع شونده..

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *